کراتین مو

کراتین مو


کراتین مو چیست؟

بسیاری از افراد موهای فر، وز و موج داری دارند. این فر و وز بودن مو به دلیل  کمبود وجود کراتین مو در موهای این افراد می باشد.

شاید از خود بپرسید کراتین چیست؟ کراتین پروتئین مستحکم اساسی موهای هر فرد است که باعث درخشش و صافی مو می شود و برای حفاظت  در برابر آسیب دیدگی مو می باشد.

کراتینه کردن مو یکی از بهترین و مناسب ترین روش برای صاف کردن  و از بین بردن وزی مو های شما می باشد. هدف از کراتینه کردنه مو بازسازی و احیای نواحی آسیب دیده مو با ماده ای که مو از آن ساخته می شود.کراتینه کردن مو  به سادگی کمبود پروتئین موهای شما را جبران میکند و باعث می شود موهای صاف تر ،لخت تر و مستحکم تری داشته باشید.اگر شماهم از مشکل گره خوردن و یا بی نظم و شلوغ و وز بودن موهای خود رنج می برید. کراتینه کردن مو روشی موثر و بدور از خطر برای حل کردن مشکل موهای شما می باشد.

کراتین مو

تفاوت کراتین با بوتاکس و پروتئین تراپی چیست؟

تفاوت کراتین با پروتئین تراپی در این است که پروتئین تراپی خاصیت درمانی دارد و وزشدن و موخورگی مو را از بین میبرد اما کراتین علاوه بر  لختی و زیبایی ویکدست شدن مو باعث از بین رفتن و شدگی مو میشود. هردو باعث درخشش مو نیز می شوند.تفاوت کراتین با بوتاکس مو در میزان زمان ماندگاری روی موها می باشد. بوتاکس مو مدت زمان کتری ماندگاری دارد و خاصیت درمانی برای موهای شما ندارد.

کراتینه مو چه مزایایی دارد؟

کراتین کردنه مو یکی از بهترین و کم خطر ترین روش های صافی و احیای موهای آسیب دیده ی شما می باشد.کراتینه کردن مو مزایای زیادی دارد چرا که این ماده باعث مستحکم تر شدن و مقاومت بیشترموهای شما میشود.مزایا و معایب کراتینه کردن مو ممکن است با توجه به جنس موهای شما متفاوت باشد.

اصلی ترین مزایای کراتین مو:

  • باعث درخشان تر و روشن تر شدن مو می شود و نیاز به تمدید روزانه ندارد.
  • شانه کردن موها ساده‌ تر می‌شود.
  • شستشوی موها آسان می‌شود.
  • از وز شدن  و گره خوردن موها جلوگیری می‌کند.
  • از بهم ریختگی مو جلوگیری میکند و سبب میشود که موهای شما در هر شرایطی مرتب و صاف باشد.
  • محافظت از مو در برابرآسیب خارجی ویا جلوگیری از شکنندگی مو
  • افزایش ضخامت موهای آسیب دیده و نازک

    معایب کراتین مو چیست؟

    این ماده مانند هر ماده شیمیایی دیگری ضرر های متفاوتی دارد. که بسته به شرایط هر فرد متفاوت می باشد.محلول مورد استفاده برای کراتینه می‌ تواند برای فرد و البته برای آرایشگری که همیشه در معرض آن است،  خطر ساز باشد استنشاق این ماده شیمیایی برای برخی از افراد که حساسیت دارند باعث سر د رد و حالت تهوع و سوزش چشم و .. میشود. کراتین ممکن است بتواند مو را صاف کند ، اما به آن آسیب می رساند. به این دلیل که محصولات درمانی کراتین حاوی مواد دیگری به غیر از کراتین هستند . بهتر از مواد کراتین مرغوب استفاده کنید.

    چه کسانی نباید کراتینه مو انجام دهند؟

    فرمالدئید بکار رفته در مواد کراتینه، پنج برابر بیشتر از مقدار مجاز است. به همین خاطر ترجیحا خانم‌های باردار، کسانی که به فرمالدئید حساسیت دارند و افرادی که به مشکلات تنفسی مبتلا هستند، برای حفظ سلامتی خود نباید کراتینه انجام دهند. در صورت داشتن بیماری خاص قبل از انجام این کار با پزشک خود مشورت کنید..

انواع کراتین مو:

  • کراتینه برزیلی یا کراتینه صافی
  • کراتینه ژاپنی (ترکیبی)
  • کراتینه مو احیایی

شاید با سرچ کردن و تحقیق راجب انواع کراتین به نتایج مختلفی برسید که انواع مختلفی از  آن را معرفی کرده اند. اما به طور کلی کراتینه کردن مو به دو روش برزیلی و احیایی تقسیم میشوند.شما میتوانید با توجه به نیاز و جنس موهای خود انتخاب کنید .ممکن است جنس و مارک مواد کراتین متفاوت باشند و یا ترکیبی از این روش ها باشد.

کراتین مو

 کراتین مو برزیلی:

 

این نوع کراتین برای افرادی به کار می رود که موهایی آسیب دیده و خشک شده  و یا ساقه ی موهایشان بر اثر دکلره یا رنگ  سوخته شده است و افرادی که موهای فر و وز و مجعد دارند.  این نوع کراتین می تواند وزی و موخوره ناشی از دکلره و یا رنگ  را از بین ببرد و باعث صافی ، لختی و درخشش موی شما بشود.

با انجام کراتین برزیلی شما میتوانید  نرمی و صافی و درخشش موهای خود را بازگردانید. این نوع کراتین موهای آسیب دیده شما را احیا کرده و وز بودن  موی شما را از بین میبرد و باعث میشود حجم موهای شما کمتر به نظر بیاید به اصطلاح پف موهای شما را میگیرد . بنابراین ،این نوع کراتین برای  افرادی که موهای کم حجمی دارد توصیه نمیشود.

کراتین احیا کننده

 

این نوع از کراتینه مو ، متدی برای تقویت و احیای موهای شکننده و آسیب دیده  شما می باشد. این روش با حفظ حالت و حجم اولیه موهای شما از بهترین روش های ترمیم موهای آسیب دیده و کم حجم می باشد.

افرادی با استفاده غیر اصولی  و بیش از حد از وسایل گرمایشی  و حالت دهنده ی مو استفاده کرده اند و باعث آسیب دیدگی و شکنندگی موهای خود شده اند می توانند با استفاده از این روش می توانند سلامت و صافی و درخشش  را به ساقه موهای خود برگردانند. کراتین احیا کننده با حفظ حجم موی شما و ترمیم ساختار کراتین مو شما باعث صاف و یکدست و یکپارچه شدن و ترمیم دوباره ی موهای شما خواهد شد. اما توجه داشته باشید که این روش باعث لخت شدن مو در مقایسه با روش قبل نمی باشد. این  روش بیشتر خاصیت ترمیم کننده برای مو دارد نه خاصیت زیبایی و لختی مو.

کراتین مو

روش‌های مراقبت از موی کراتینه چیست؟

 برای ماندگاری بیشتر کراتین و دیدن نتیجه دلخواه روی موهای شما مستلزم این می باشید که حتما مراقبت های بعد از کرااتینه مو را انجام دهید .کراتینه کردن مو وضعیت موهای شما ر ا به طور جدی تغییر می دهد. در صورتی که این موارد را رعایت نکنید ممکن است به موهای شما آسیب برسد.

·        موهای خود را خشک نگه دارید

بهتر است موهای خود را تا 3 روز قرنطینه کنید و حمام نکنید. با این حال روش های کراتینه متفاوت است و ممکن است طول این دوره متفاوت باشد.

·        از شامپوها و نرم ‌کننده‌های فاقد سولفات استفاده کنید

یعد از کراتینه کردن مو از شامپو و ماسک های فاقد سولفات استفاده کنید. اگر از محصولات حاوی سولفات استفاده کنید باعث آسیب رساندن و گره خوردن مو می شود و مواد کراتینه از بین می رود.

·        از شستن مکرر موها خودداری شود

ترجیحا از شست و شوی مکرر موها خوداری کنید چرا که با شست و شوی بیش ازحد موها باعث از بین رفتن مواد کراتین می شود.

·        موهایتان را صاف نگه دارید

بعد از انجام کراتین موهای شما نباید حالتی بگیرد و باید آن را صاف نگه دارید چرا که موها بسیار آسیب پذیر هستند. از محکم بستن و حالت دهی به موها خودداری کنید. در صورتی که موهای شما در دوره ی قرنطینه  قسمتی از موی شما حالت گرفت آن را با اتوی مو صاف کنید تا پس از شست و شو به حالت لخت و صاف در بیاید.

·        از روبالشی ابریشمی استفاده کنید

نرمی و لطافت روبالشی ابریشمی باعث کاهش اصطکاک میشود و از آسیبی به موهای شما وارد نمیشود. پس از انجام کراتینه به این نکته حتما توجه کنید در غیر این صورت موهای شما بالش نخی آسیب می بیند.

·        بعد از ورزش کردن موهای خود را خشک کنید

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم برای حفظ کراتین مو لازم است موهای خود را در هر شرایطی خشک نگه دارید تا ماندگاری کراتین بیشتر شود.

تعرق و خیس شدن موهای شما از این قاعده مستثنی نمی باشد.اگر بعد از ورزش عرق کردید حتما موهای خود را با باد سشوارخشک کنید تا اثرات کراتین روی موهای شما ازبین نرود. توجه داشته باشید حتما از باد گرم و با فاصله موها را خشک کنید.

·        استفاده از روغن آرگان بعد از حمام

استفاده روغن آرگان بعد از حمام به نرمی و لطافت مو و کاهش آسیب پذیری آن کمک میکند.

ماندگاری و دوام کراتین روی مو چقدر است؟

طول ماندگاری کراتین روی موبه طور متوسط 6 ت ماه تا 1 سال می باشد. طول  این مدت ماندگاری روی موها باتوجه به جنس مو و این که مراقبت های  لازم را به طور دقیق انجام دهید یا خیر نیزمتفاوت است.

سالن مو شقایقی

قیمت کراتینه کردن مو چقدر است؟

پر پشت بودن موها ، قد مو و نوع مواد روی افزایش و یا کاهش هزینه کراتینه موثر می باشد.هرچه قد مو بلند تر باشد و یا حجم مو بیشتر باشد قیمت کراتین نیز بیشتر خواهد شد.

بهترین مرکز کراتینه مو در کرج کجاست؟

سالن رنگ مو و کراتین شقایقی با استفاده از بهترین و مرغوب ترین مواد کراتینه و کاملا تضمینی و با قیمت مناسب در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *